**ΑΠΟ ΤΗΝ OCEANSIZE ΣΤΗΝ BIFFY CLYRO ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΟΥΣ CARDIACS: Ο ΜΑΙΚ ΒΕΝΝΑΡΤ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΡΟΚ ΣΚΗΝΗΣ**
Ο Mike Vennart είχε ονειρευτεί να γίνει shredder, όμως η πορεία του τον οδήγησε στην Oceansize, όπου συνδύασε στοιχεία από alt rock, space rock και post-rock. Δεν είναι σίγουρος πώς κατέληξε εκεί. «Είναι απλώς μουσική. Όλα είναι μουσική», λέει. «Το να είμαι φαν των Slayer και Pavement δεν έχει ακριβώς βοηθήσει την καριέρα μου. Αλλά τι να κάνεις;»
**Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ OCEANSIZE**
Ωστόσο, ο Vennart εκτιμά την επιρροή που είχε η Oceansize. «Οι Sleep Token είναι μεγάλοι φαν του έργου μας, και είναι η μεγαλύτερη ροκ μπάντα στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Αυτό σημαίνει πολλά. Αλλά δεν ακούω Oceansize. Δεν ακούω κανένα από τα κομμάτια μου, απλώς τα δημιουργώ.»
Συνεχίζει: «Έχω κυκλοφορήσει τέσσερις δίσκους με το όνομά μου, και όταν τους κοιτάζω πίσω, συχνά εκπλήσσομαι ευχάριστα. Πιστεύω ότι το *In the Dead, Dead Wood* είναι ο πιο σκληρά ειλικρινής δίσκος που έχω δημιουργήσει. Έγραψα κάθε νότα – είναι ο δίσκος μου.»
**Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ**
Ο Vennart, που είναι ο τουριστικός κιθαρίστας των Biffy Clyro, κυκλοφόρησε το 2023 έναν heavy metal δίσκο με τον πρώην ντράμερ των Slayer, Dave Lombardo, υπό το όνομα Empire State Bastard. Η μπάντα υποστήριξε τους Sleep Token στις ΗΠΑ πέρυσι. Τώρα, έχει ενωθεί με τους Cardiacs, την αυτοδιακηρυγμένη «αγαπημένη του μπάντα όλων των εποχών.»
Αλλά δεν είναι ο κιθαρίστας τους. Αντίθετα, θα είναι ο κύριος τραγουδιστής, αντικαθιστώντας τον Tim Smith, που πέθανε το 2020. «Δεν ήταν ποτέ το όνειρό μου να γίνω ο κύριος τραγουδιστής στους Cardiacs», λέει ο Vennart. «Ο Tim Smith είναι οι Cardiacs. Τα κομμάτια του είναι πολύ καλά και χρειάζονται να τραγουδηθούν. Αν δεν είμαι εγώ, τότε ποιος;»
**Η ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ GLASTONBURY ΜΕ ΤΟΥΣ BIFFY CLYRO**
«Έπαιξες στο Glastonbury με τους Biffy Clyro τον Ιούνιο. Πώς ήταν ο εξοπλισμός σου;»
«Συνήθως χρησιμοποιώ το GT-1 από την Matamp, μια εταιρεία γνωστή για τους ενισχυτές που χρησιμοποιήθηκαν στο *Dopesmoker* από τους Sleep – μια εκρηκτική stoner rock οδύσσεια. Λατρεύω αυτόν τον δίσκο και ήθελα απλώς αυτόν τον ήχο. Το χρησιμοποίησα και στον δίσκο Empire State Bastard. Παίρνει πετάλια σαν επαγγελματίας, και χρησιμοποίησα πολλά πετάλια. Και είναι εξαιρετικά δυνατός.»
**Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΣΤΥΛ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ**
«Υπάρχει μια κοινή γραμμή στον ήχο και το στυλ σου από την Oceansize, τους Empire State Bastard και τους Biffy Clyro;»
«Μ grew up as a sort of ’80s shredder; έχω μεγάλη αγάπη για το metal, αλλά είμαι επίσης μεγάλος φαν της indie rock όπως οι Pavement και Sonic Youth. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την τεχνική των shredder χρόνων με μια pop ή μια dissonant εκδοχή, και στη συνέχεια να ασχοληθώ με τα πετάλια. Δημιουργώ πολλές υφές.»
**Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΩΣ ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ**
«Θα έλεγες ότι έχεις μια αληθινή ταυτότητα ως κιθαρίστας;»
«Δεν ξέρω – αυτό είναι δουλειά σου να το αποφασίσεις! Αν κάτι, σκέφτομαι τον εαυτό μου ως κιθαρίστα ψυχεδελικής ροκ. Για όλα τα πυροτεχνήματα και τα κόλπα, το μόνο που θέλω πραγματικά είναι να καθίσω και να γράψω ένα καλό κομμάτι με cowboy chords! Αλλά δεν είμαι αυτός ο συνθέτης.»
**Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ BIFFY CLYRO ΚΑΙ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΦΙΛΙΑΣ**
«Παίζοντας με τους Biffy, ικανοποιείς αυτή την επιθυμία κάπως;»
«Όταν είμαι με τους Biffy, κανείς δεν με παρακολουθεί πραγματικά, αλλά μπορώ να τους παρακολουθήσω. Μπορώ να κοιτάξω έξω και να δω το θέαμα και να νιώσω τον ραπτορικό τρόμο. Η δουλειά με τους Biffy είναι το καλύτερο από τα δύο κόσμους – νιώθω διάσημος χωρίς να είμαι πραγματικά διάσημος! Δεν ζηλεύω κανέναν που έχει 100.000 μάτια στραμμένα πάνω του. Όταν είμαι με τους Biffy, κανείς δεν σκέφτεται εμένα, αλλά μπορώ να τους παρακολουθήσω.»
**Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ OCEANSIZE ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΗΝΗ**
«Είσαι πολύ ταπεινός. Αν και δεν εκτιμήθηκε όσο θα έπρεπε τότε, η μουσική της Oceansize επηρέασε πολλούς ανθρώπους.»
«Πραγματικά υπάρξαμε σε μια φούσκα; Ιδιαίτερα στο Μάντσεστερ, που ήταν κάπως σε ένα Britpop hangover. Όλοι ήταν ακόμα τρελοί για τους Oasis, αλλά η Oceansize έκανε το δικό της πράγμα. Ποτέ δεν προσκληθήκαμε σε μεγάλες πάρτι όπως το Glastonbury. Απλά κάναμε το δικό μας πάρτι. Και κανείς δεν ήρθε!»
**ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΠΕΤΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΥΡΓΟΥ**
«Ποια είναι τα αγαπημένα σου πετάλια αυτή τη στιγμή;»
«Το ProCo Rat είναι το απόλυτο εργαλείο – μπορείς να κάνεις τα πάντα με αυτό: παραμόρφωση, overdrive και fuzz. Είναι πραγματικά τρελό και crazy. Μπορείς να μπεις σε πλήρη doom territory, οπότε είναι πολύ χρήσιμο. Αγαπώ επίσης μια αναλογική καθυστέρηση. Χρησιμοποιούσα το Strymon TimeLine, αλλά μόνο μία φωνή.»
**Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΤΟΥ JAPANESE SQUIER STRAT**
«Ποια είναι η ιστορία πίσω από την αγαπημένη σου Ιαπωνική Squier Strat;»
«Είναι η παλαιότερη κιθάρα που έχω. Η μητέρα μου μου την έδωσε για τα Χριστούγεννα το 1987. Είχα και άλλες κιθάρες πριν από αυτή – μία από τις οποίες ήταν δεξιόχειρη, ενώ εγώ είμαι αριστερόχειρας. Να αποκτήσεις καλή αριστερόχειρη κιθάρα το 1987 ήταν αρκετά δύσκολο. Αλλά η μητέρα μου μπορούσε να καταλάβει ότι ήμουν σοβαρός για το παίξιμο, και έτσι άξιζε να ξοδέψει τα χρήματα.»
«Κόστιζε περίπου £250 [περίπου $400 τότε]. Μπορείς μερικές φορές να τις βρεις γύρω από αυτήν την τιμή σήμερα. Αγόρασα άλλη πριν από 15 χρόνια. Είναι πραγματικά εκπληκτικές κιθάρες.»
**ΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ STRAT ΤΟΥ 1987**
«Πώς τροποποίησες την Strat του 1987;»
«Αλλάξα όλα σε αυτή – τη γέφυρα, τα pickups, και έχει κάνει refret. Είναι τελείως διαφορετικό όργανο τώρα, αλλά η καρδιά της είναι απλώς μια πολύ καλά κατασκευασμένη Strat. Την έχω συστήσει σε φίλους.»
«Έχω ένα DiMarzio Tone Zone pickup στη γέφυρα, που ήταν φυσικά δημοφιλές στα shredder χρόνια μου. Λατρεύω το Tone Zone; έχει υπερβολική μεσαία και είναι απλώς πολύ δυνατό.»
**Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ STRAT ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΙΚ**
«Αν το σπίτι καιγόταν, η Squier Strat θα ήταν η μόνη κιθάρα που θα προσπαθούσα να σώσω. Την αγαπώ τόσο πολύ. Έχω προσπαθήσει να κάνω άλλες κιθάρες να λειτουργήσουν και να ακούγονται όπως αυτή, αλλά καμία δεν πλησιάζει.»
**ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ STRAT ΤΟΣΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ;**
«Δεν ξέρω… Άκουσα ότι είναι το πιο κοντινό πράγμα που μπορείς να αποκτήσεις σε μια πραγματική Fender Stratocaster του 1963. Είναι απλώς τόσο καλά φτιαγμένες. Άκουσα ότι ο Leo Fender επισκέφτηκε το εργοστάσιο της Fender στην Ιαπωνία και ξέσπασε σε κλάματα από την ποιότητα που έβγαζαν.»
«Αν πάρεις μία από αυτές τις κιθάρες και βάλεις καλύτερα pickups και tuners, έχεις την καλύτερη Strat που μπορείς να αγοράσεις, από τη δική μου άποψη.»
**Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΙ LIVE ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΤΗΝ STRAT**
«Αλλά δεν την παίζεις live πια.»
«Έπρεπε να την αποσύρω. Είχαμε να παίξουμε σε μια συναυλία στην Ινδία υποστηρίζοντας τους Metallica. Δεν έγινε ποτέ επειδή έσπασε η ασφάλεια. Την επόμενη νύχτα την έπαιξα στην Μπανγκαλόρ και έβρεχε σαν μια Βίβλος.»
«Υποσχέθηκα ότι δεν θα την έπαιζα ξανά γιατί φοβόμουν ότι θα καταστραφεί ή θα καεί κατά τη διάρκεια μιας εξέγερσης. Απλώς σκέφτηκα, ‘Ξέρεις, δεν αξίζει. Θα προτιμούσα να την κρατήσω για τον εαυτό μου στο σπίτι.’»
**ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ CARDIACS, ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΚΙΘΑΡΑ**
«Ναι – μου ζητήθηκε να τραγουδήσω lead vocals για την αγαπημένη μου μπάντα όλων των εποχών. Όλη η μουσική είχε συντεθεί από τον Tim Smith, ο οποίος άφησε πίσω του πολλή αunfinished εργασία. Υπό την καθοδήγηση του, λίγο πριν πεθάνει, αυτή η εργασία ολοκληρώθηκε από άλλους.»
«Τώρα πρόκειται να κυκλοφορήσει, και επειδή ο Tim δεν ήταν σε θέση να τραγουδήσει τα κομμάτια μόνος του, χρειάζονταν κάποιον να έρθει και να τα τραγουδήσει για αυτόν, και αυτός ο κάποιος είμαι εγώ. Αυτό είναι ένα από τα πιο τρελά πράγματα που μπορείς να φανταστείς ότι βρίσκομαι!»
**Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ CARDIACS**
«Οι Cardiacs θα κυκλοφορήσουν τον τελευταίο τους δίσκο, *LSD*, στις 19 Σεπτεμβρίου.»