Στη Δήλο ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της τηλεοπτικής μεταφοράς της «Μεγάλης Χίμαιρας» του Μ. Καραγάτση, μία από τις πιο φιλόδοξες παραγωγές της ΕΡΤ. Αυτή η συνεργασία με τις εγχώριες Foss Productions και Boo Productions, καθώς και με την ιταλική Mompracem Films, φέρνει στο προσκήνιο μία κλασική ελληνική λογοτεχνία με μοντέρνα ματιά. Η Beta Film αναλαμβάνει τη διεθνή διανομή, στοχεύοντας να εξασφαλίσει μια αντίστοιχη καριέρα για τη σειρά στο εξωτερικό.
Η σειρά αποτελείται από έξι επεισόδια, τα οποία θα προβληθούν από την ΕΡΤ και το Ertflix. Κάθε επεισόδιο διαρκεί περίπου 60 λεπτά, με σκηνοθέτη τον Βαρδή Μαρινάκη και σενάριο του Παναγιώτη Ιωσηφέλη. Στους κεντρικούς ρόλους βρίσκουμε την Ιταλο-ελληνίδα Φωτεινή Πελούζο στον ρόλο της Μαρίνας, τον Αντρέα Κωνσταντίνου ως Γιάννη, τον Δημήτρη Κίτσο ως Μηνά και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στον ρόλο της πεθεράς Αννεζιώς Ρεΐζαινας.
Η σειρά υπόσχεται μια πιστή, αλλά και πιο σύγχρονη μεταφορά του βιβλίου, με μοναδική αλλαγή τον τόπο καταγωγής της πρωταγωνίστριας: η Γαλλία αντικαθίσταται από την Ιταλία. Με φόντο τη δεκαετία του 1930, στην Ελλάδα που αλλάζει ραγδαία, η ιστορία της Μαρίνας αναδεικνύει τα ζητήματα γυναικείας ταυτότητας, επιθυμίας και κοινωνικής καταπίεσης με τόλμη και σύγχρονη προσέγγιση.
«Το έργο δεν είναι καθόλου συντηρητικό, είναι σοκαριστικό, θα έλεγα. Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να μη μυρίζει ναφθαλίνη. Σίγουρα διαδραματίζεται το 1930, αλλά οι ήρωες είναι 100% μοντέρνοι».
Τα απαιτητικά γυρίσματα ξεκίνησαν το 2024 και πραγματοποιήθηκαν στην Ερμούπολη της Σύρου, που είναι η κύρια τοποθεσία του μυθιστορήματος, καθώς και στην Αθήνα, την Ιταλία, την Τεργέστη, και φυσικά στη Μύκονο, τη Δήλο και τη Ρηνεία.

Για την παραγωγή εργάστηκαν πάνω από 150 βοηθητικοί ηθοποιοί, ιστορικοί σύμβουλοι, τεχνικοί, ενδυματολόγοι, σκηνογράφοι και ειδικοί στα VFX (οπτικά εφέ) που δούλεψαν ακούραστα για να αποτυπωθεί η εποχή με λεπτομέρεια και σεβασμό στο πνεύμα του έργου – από τα σκηνικά μέχρι το κουμπί ενός σακακιού. Οι φήμες λένε ότι ο αριθμός των κομπάρσων που συμμετείχαν ξεπέρασε τους 2.000.
ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΗΛΟ ΚΑΙ ΣΥΡΟ
Στη Δήλο, τα γυρίσματα έγιναν στον αρχαιολογικό χώρο, στο σημείο που βρίσκονταν οι περίφημοι Λέοντες των Ναξίων. Ήταν μια μεγάλη και περιπετειώδης μέρα, που ξεκίνησε νωρίς το πρωί με τον ήλιο να καίει και το καραβάκι που σε πάει στο ιερό νησί να κουνάει απίστευτα. Το συνεργείο άρχισε να τραβάει τις πρώτες σκηνές κυρίως στη θάλασσα, γύρω από τη Ρηνεία, πριν μεταφερθεί για το οριστικό cut μέσα στη Δήλο λίγο πριν δύσει ο ήλιος.
Τα εντυπωσιακά πλάνα που παρακολουθήσαμε να γυρίζονται από κοντά προέρχονται από το τρίτο επεισόδιο. Η διαδρομή του γυρισμού ήταν θρίλερ λόγω του αέρα, αλλά σε μια σύντομη κουβέντα με τους ηθοποιούς, που επαίνεσαν τη Καρυοφυλλιά Καραμπέτη για την πολύτιμη βοήθειά της, αναφέρθηκαν και στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
Η Φωτεινή Πελούζο ανέφερε ότι το κρύο ήταν ο χειρότερος εχθρός κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ενώ ο Δημήτρης Κίτσος μοιράστηκε την πρόκληση να μιλήσει στα γαλλικά σε ένα επεισόδιο, όπου οι ήρωες σχολιάζουν το μυθιστόρημα του Φλομπέρ, «Madame Bovary», στα γαλλικά.

Ο Στέλιος Κοτιώνης, παραγωγός της σειράς, αποκάλυψε ότι περίπου ενάμισι επεισόδιο είναι στα ιταλικά. Αναφερόμενος στην παραγωγή, επισημαίνει: «Δεν μπορεί κανένα ελληνικό κανάλι, ούτε η δημόσια τηλεόραση, να στηρίξει τόσο φιλόδοξες παραγωγές χωρίς χρηματοδότηση από το εξωτερικό». Όσον αφορά την επιλογή του συγκεκριμένου βιβλίου, είπε: «Είναι ένα αριστούργημα της ελληνικής λογοτεχνίας, οπότε, όταν ήρθε η πρόταση να αναλάβω αυτήν τη σειρά, δεν μπορούσα να πω όχι. Ως εταιρεία, μας ενδιαφέρει πολύ να κάνουμε πράξη ό,τι φαίνεται ανέφικτο».
Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Φημολογείτο από το 2022 ότι η «Μεγάλη Χίμαιρα» θα μεταφερόταν στη μεγάλη οθόνη από την ΕΡΤ, υπό τη σκηνοθεσία του Ντέμη Ηλιάδη. Ωστόσο, τελικά, τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Βαρδής Μαρινάκης, ο οποίος χαρακτήρισε την εμπειρία των γυρισμάτων στην Τεργέστη «απελευθερωτική». Για τον ίδιο, το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν τα γυρίσματα στο νεοκλασικό στη Σύρο.
«Είναι ένα επικό έργο, αλλά ταυτόχρονα είναι και ένα δράμα δωματίου. Όσο προχωρά η ιστορία, η έμφαση μετατοπίζεται από τα ταξίδια στο δράμα και τη σύγκρουση που βιώνει η οικογένεια και η ηρωίδα στο σπίτι», είπε. «Κάναμε μια μεγάλη σειρά έξι επεισοδίων, αν και εγώ το αντιλαμβάνομαι ως μια μεγάλη ταινία. Δεν έχουμε δει πολλές ταινίες εποχής με πλούσια και μοντέρνα ματιά». Ο Βαρδής Μαρινάκης αναφερόμενος στους χαρακτήρες, δήλωσε: «Για εμάς ήταν πολύ σημαντικό να μη μυρίζει ναφθαλίνη».
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» δεν είναι μόνο μια τηλεοπτική παραγωγή, αλλά και μια τολμηρή προσέγγιση στη γυναικεία ταυτότητα και τα κοινωνικά ζητήματα της εποχής, που παραμένουν επίκαιρα. Η σειρά υπόσχεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καθώς οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν μια σύγχρονη εκδοχή ενός κλασικού έργου.
Η προσπάθεια αυτή δεν αφορά μόνο την αναβίωση ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος, αλλά και τη δημιουργία μιας δυνατής ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής που θα καταφέρει να σταθεί δίπλα σε διεθνείς παραγωγές. Οι αντιδράσεις από τους ηθοποιούς και τους συντελεστές είναι θετικές, με τον καθένα να αναγνωρίζει τη σημασία του έργου και την ανάγκη να προσεγγιστεί με σεβασμό και καινοτομία.
Το κοινό αναμένει με αγωνία την πρεμιέρα της σειράς, καθώς η «Μεγάλη Χίμαιρα» υπόσχεται να γίνει η νέα επιτυχία της ελληνικής τηλεόρασης. Η συμμετοχή διεθνών παραγωγών και η προσπάθεια να γίνει μια παραγωγή παγκόσμιας κλάσης, είναι στοιχεία που ενισχύουν την προσδοκία για το αποτέλεσμα.
Καθώς οι γυρίσματα πλησιάζουν στο τέλος τους, οι φήμες για την πρεμιέρα και τα επόμενα βήματα της παραγωγής συνεχίζουν να φουντώνουν, με τις προσδοκίες για μια σειρά που θα αφήσει το στίγμα της στην ελληνική τηλεόραση να είναι υψηλές.
Στη συνέχεια της παρουσίασης της μεταφοράς της «Μεγάλης Χίμαιρας», εξετάζουμε τα βασικά στοιχεία της σειράς, τις αντιδράσεις του κοινού και τα επόμενα βήματα της παραγωγής. Η σειρά δεν είναι μόνο μια αναπαράσταση ενός κλασικού έργου της ελληνικής λογοτεχνίας, αλλά και μια σύγχρονη ματιά στα κοινωνικά ζητήματα που ανακύπτουν από την ιστορία της Μαρίνας.
**ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ**
Η ερμηνεία των ηθοποιών είναι καθοριστική για την επιτυχία μιας σειράς. Η Φωτεινή Πελούζο, στο ρόλο της Μαρίνας, ενσαρκώνει μια γυναίκα που βρίσκεται σε διαρκή σύγκρουση με τον εαυτό της και το περιβάλλον της. Η δύναμη και η ευθραυστότητά της συνδυάζονται με έναν μοναδικό τρόπο, κάνοντάς την αξέχαστη.
**Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΓΙΆΝΝΗ**
Ο Αντρέας Κωνσταντίνου προσφέρει μια ερμηνεία που συνδυάζει την ευαισθησία με την ανδρική εξουσία. Ο ρόλος του Γιάννη, συζύγου της Μαρίνας, είναι κρίσιμος για την κατανόηση της δυναμικής της σχέσης τους. Αυτή η αντιπαλότητα και η αγάπη που εναλλάσσονται δημιουργούν μια ένταση που κρατά τον θεατή σε εγρήγορση.
**ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΗΡΩΩΝ**
Η σειρά δεν περιορίζεται σε μια απλή αναπαράσταση των χαρακτήρων από το βιβλίο. Η απόφαση να μεταφερθεί η καταγωγή της Μαρίνας από τη Γαλλία στην Ιταλία προσθέτει μια νέα διάσταση στην ιστορία. Αυτή η αλλαγή ενισχύει την αίσθηση του ξενιτεμένου και του αποδιοπομπαίου τράγου που βιώνει η ηρωίδα.
**ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΟΚΗ**
Η δεκαετία του 1930, με τις κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές της, προσφέρει το ιδανικό φόντο για την ιστορία. Η σειρά αποτυπώνει την αλλαγή των καιρών, κάτι που ενισχύει την αίσθηση της αναγκαιότητας των αγώνων της Μαρίνας.
**ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ**
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» έχει ήδη κερδίσει τη προσοχή του κοινού, με την Beta Film να σχεδιάζει τη διεθνή διανομή της. Η επιτυχία της σειράς στην εγχώρια αγορά μπορεί να ανοίξει δρόμους για άλλες ελληνικές παραγωγές να ακολουθήσουν το ίδιο μοντέλο.
**ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ**
Από τις πρώτες προβολές, οι κριτικές είναι ανάμεικτες, αλλά η γενική τάση είναι θετική. Οι θεατές εκφράζουν την εκτίμησή τους για την ποιότητα παραγωγής και την ερμηνεία των ηθοποιών. Τα μέσα ενημέρωσης αναγνωρίζουν τη σειρά ως μια από τις πιο φιλόδοξες παραγωγές της ΕΡΤ.
**Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ**
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» δεν είναι απλώς μια ιστορία του παρελθόντος. Θίγει ζητήματα που παραμένουν актуál σήμερα, όπως η γυναικεία ταυτότητα, η κοινωνική καταπίεση και η αναζήτηση της ελευθερίας. Αυτές οι θεματικές είναι διαχρονικές και απηχούν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε κάθε εποχή.
**Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ**
Για να αποδοθεί η εποχή με ακρίβεια, οι παραγωγοί συνεργάστηκαν με ιστορικούς συμβούλους. Αυτή η επιλογή δεν είναι τυχαία, καθώς αποδεικνύει την πρόθεση να σεβαστούν την ιστορία και τον πολιτισμό της εποχής.
**Η ΧΡΗΣΗ ΟΠΤΙΚΩΝ ΕΦΕ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ**
Η τεχνολογία VFX (οπτικά εφέ) έχει εξελιχθεί σημαντικά και η σειρά αξιοποιεί αυτές τις δυνατότητες για να αποδώσει μοναδικά πλάνα. Οι σκηνές που γυρίστηκαν στη Δήλο, σε αρχαιολογικούς χώρους, αποτυπώνουν την ατμόσφαιρα της εποχής με εντυπωσιακό τρόπο.
**ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ**
Σύμφωνα με τον Στέλιο Κοτιώνη, η παραγωγή χρειάστηκε χρηματοδότηση από το εξωτερικό. Αυτή η αποκάλυψη ενισχύει την άποψη ότι η ελληνική τηλεόραση χρειάζεται περισσότερη στήριξη για να υλοποιήσει φιλόδοξες παραγωγές.
**Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ**
Η μεταφορά του αριστουργήματος του Μ. Καραγάτση στη μικρή οθόνη είναι μια πρόκληση. Η πιστή αποτύπωση του κειμένου, σε συνδυασμό με σύγχρονες προσεγγίσεις, δημιουργεί μια μοναδική εμπειρία για τον θεατή.
**Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ**
Η συμμετοχή περισσότερων από 150 βοηθητικών ηθοποιών ενισχύει την αυθεντικότητα της σειράς. Η παρουσία τους ενισχύει την αίσθηση του κόσμου που ζει και αναπνέει γύρω από την κεντρική ιστορία.
**ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ**
Η τέχνη της σκηνοθεσίας του Βαρδή Μαρινάκη καταφέρνει να συνδυάσει την ιστορική πιστότητα με τον μοντέρνο οπτικό ρυθμό. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει μια νέα προοπτική στο έργο, επιτρέποντας στους θεατές να δουν την ιστορία με φρέσκια ματιά.
**ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ»**
Η σειρά αναδεικνύει τη σημασία της αυτογνωσίας και της αναζήτησης της ταυτότητας. Η Μαρίνα, ως χαρακτήρας, είναι ένα σύμβολο της αναζήτησης της ελευθερίας και της αυτοεκτίμησης, κάτι που παραμένει επίκαιρο.
**Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ**
Τα συναισθηματικά φορτισμένα σκηνικά της σειράς αγγίζουν την ψυχή του θεατή. Η δυναμική μεταξύ των χαρακτήρων δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που προκαλεί έντονα συναισθήματα, κάνοντάς τους πιο προσιτούς.
**ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ**
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» είναι ένα ταξίδι που μας μεταφέρει πίσω στο χρόνο, αλλά ταυτόχρονα μας αναγκάζει να αναλογιστούμε την κοινωνία μας σήμερα. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Μαρίνα είναι, σε πολλές περιπτώσεις, οι ίδιες με αυτές που βιώνουν γυναίκες και σήμερα.
**ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΜΙΑ «ΜΕΓΑΛΗ ΧΙΜΑΙΡΑ» ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΥΡΙΖΕΙ ΝΑΦΘΑΛΙΝΗ**
Η «Μεγάλη Χίμαιρα» δεν είναι απλώς μια ιστορία του παρελθόντος. Ενσαρκώνει τις διαχρονικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες, και προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για αυτοστοχασμό. Η σειρά είναι μια φιλόδοξη παραγωγή που ανοίγει διάλογο για την ταυτότητα, την επιθυμία και την κοινωνική καταπίεση, κάνοντάς την επίκαιρη και ελκυστική για το σύγχρονο κοινό. Στο μέλλον, αναμένουμε ότι θα συνεχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να προκαλεί συζητήσεις, αποδεικνύοντας ότι η τέχνη μπορεί να είναι τόσο διαχρονική όσο και επίκαιρη.