Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν που κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει. Στις 20 Αυγούστου, ο παγκοσμίου φήμης οίκος μόδας παρουσίασε τη νέα του συλλογή μακιγιάζ, La Beauté Louis Vuitton, σε συνεργασία με την αναγνωρίσιμη make-up artist Pat McGrath. Αυτή η συλλογή περιλαμβάνει 55 κραγιόν και 10 lip balms στην τιμή των 160 δολαρίων το καθένα, καθώς και 8 παλέτες σκιών που πωλούνται στα 250 δολάρια. Η κυκλοφορία αρχίζει στην Κίνα και ακολουθεί μια παγκόσμια ψηφιακή προ-κυκλοφορία στις 25 Αυγούστου, με τα προϊόντα να γίνονται διαθέσιμα σε επιλεγμένα καταστήματα Louis Vuitton παγκοσμίως από τις 29 Αυγούστου.
Η συλλογή, που φέρει την υπογραφή του οίκου Louis Vuitton, έχει σχεδιαστεί με πολυτελή χαρακτηριστικά, ενσωματώνοντας τα κλασικά μοτίβα Monogram και Damier στη συσκευασία. Το σχέδιο φέρει την υπογραφή του βιομηχανικού σχεδιαστή Konstantin Grcic, γνωστού για τα πρωτοποριακά του έπιπλα. Τα ανταλλακτικά για τα προϊόντα κοστίζουν 69 δολάρια για τα χείλη και 92 δολάρια για τα μάτια, προσφέροντας μια αίσθηση πολυτέλειας και βιωσιμότητας με την επιλογή των ανακυκλωμένων υλικών. Οι σκιές περιέχουν έλαιο καμέλιας, ενώ τα lip balms είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένο κερί μιμόζας που προέρχεται από την αρωματοποιία της Grasse στη Γαλλία.
«Η Louis Vuitton έχει να ανταγωνιστεί την τεχνογνωσία των καλύτερων make-up artists στον κόσμο» δηλώνει η McKee, προσθέτοντας ότι το προϊόν πρέπει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των καταναλωτών, διαφορετικά οι πωλήσεις του θα περιοριστούν γρήγορα.
Οι τιμές της La Beauté Louis Vuitton δεν είναι τυχαίες, καθώς η Dior, που ανήκει και αυτή στον όμιλο LVMH, είχε λανσάρει ένα special edition κραγιόν στα 500 δολάρια το 2023, ενώ η Guerlain παρουσίασε ένα limited edition άρωμα στα 27.000 δολάρια, δείχνοντας ότι η αγορά των πολυτελών προϊόντων ομορφιάς είναι έτοιμη να δεχθεί τέτοιες υψηλές τιμές.
Ωστόσο, τα 160 δολάρια για ένα κραγιόν ή lip balm είναι διπλάσια τιμή από εκείνη του Hermès Silky Lipstick (80 δολάρια) και υπερβαίνει την τιμή του Precious Lipstick της ιαπωνικής μάρκας Clé de Peau Beauté (113 δολάρια), που θεωρείται ένα από τα πιο πολυτελή κραγιόν στην αγορά.
«Θα υπάρχει πάντα αγορά για ένα ελκυστικό, ιστορικό πολυτελές brand που θεωρείται ένδειξη πλούτου» αναφέρει η Marigay McKee, συνιδρύτρια του beauty incubator Violet Lab και πρώην chief merchant στα Harrods και Saks Fifth Avenue. Η McKee τονίζει ότι η Louis Vuitton καθυστέρησε να εισέλθει στον τομέα των καλλυντικών, κάτι που έχει προκαλέσει μεγάλο ενθουσιασμό στους πελάτες. Ωστόσο, η ποιότητα των προϊόντων θα είναι καθοριστική για τη διατήρηση αυτού του ενθουσιασμού.
Η στρατηγική τιμολόγησης της Louis Vuitton για τη νέα της συλλογή δείχνει μια στροφή από το παραδοσιακό μοντέλο των designer beauty brands. Ιστορικά, τα καλλυντικά των οίκων μόδας, όπως η Chanel και η YSL Beauté, είχαν πιο προσιτές τιμές σε σύγκριση με τα ακριβά δερμάτινα είδη και ρούχα. Για παράδειγμα, ένα τυπικό κραγιόν Dior κοστίζει γύρω στα 47 δολάρια.


Σήμερα, πολλές premium beauty brands αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην αύξηση των πωλήσεών τους, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο επιφυλακτικοί με τις τιμές. Σύμφωνα με την έκθεση «The State of Fashion: Beauty Volume 2» της Business of Fashion και της McKinsey & Company, το 63% των καταναλωτών δεν θεωρεί ότι τα προϊόντα των premium brands είναι καλύτερα από αυτά των μαζικών brands. Επίσης, το 24% των καταναλωτών έχει στραφεί σε πιο οικονομικά προϊόντα την τελευταία χρονιά.
Η Louis Vuitton, με την υψηλή τιμή των προϊόντων της, μπορεί να εστιάσει σε ένα πιο περιορισμένο και πλούσιο πελατολόγιο. Οι υπερ-πλούσιοι καταναλωτές είναι αυτοί που πιθανότατα θα αναζητήσουν την πολυτέλεια και την ποιότητα που προσφέρει ο οίκος.
ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΞΟΔΕΨΕΙ 160 ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΡΑΓΙΟΝ;

Η αγορά των prestige beauty προϊόντων έχει αλλάξει σημαντικά από το 2021, με τις τιμές να έχουν αυξηθεί. Οι εταιρείες εκμεταλλεύονται νέες πηγές πλούτου και το ανανεωμένο ενδιαφέρον για κατηγορίες όπως τα skincare και τα αρώματα. Ωστόσο, οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί όσον αφορά την αξία για τα χρήματά τους. Ορισμένα πιο οικονομικά brands, όπως η E.l.f. Beauty και η Kiko Milano, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να προσφέρουν προϊόντα υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές.
Η McKee σημειώνει ότι ο ανταγωνισμός της Louis Vuitton προέρχεται από brands που έχουν πιο καλλιτεχνικό προσανατολισμό, όπως οι Westman Atelier και Fara Homidi, καθώς και η Victoria Beckham Beauty, που έχει αποκτήσει δημοτικότητα ίσως περισσότερο από τη συλλογή ρούχων της Beckham. Η Pat McGrath, που συνεργάζεται με τη Louis Vuitton, έχει το δικό της prestige brand, την Pat McGrath Labs, με παλέτες σκιών που κοστίζουν 128 δολάρια και foundation στα 69 δολάρια.
Η McKee επαναλαμβάνει τη σημασία της ποιότητας, υπογραμμίζοντας ότι η Louis Vuitton πρέπει να παρέχει προϊόντα που να ανταγωνίζονται την τεχνογνωσία των καλύτερων make-up artists στον κόσμο. Ορισμένοι καταναλωτές ενδέχεται να πληρώσουν μόνο για το brand, αλλά η εταιρεία δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στο hype. Το προϊόν πρέπει να είναι αντάξιο των προσδοκιών.


Η συλλογή ενδέχεται να επωφεληθεί από τις επιχειρησιακές δυνατότητες του ομίλου LVMH. Σε αντίθεση με άλλες γραμμές, όπως η YSL Beauté και η Gucci, που έχουν δημιουργηθεί μέσω licensing με μεγάλες εταιρείες όπως η L’Oréal και η Coty, η Louis Vuitton μπορεί να αξιοποιήσει τις υποδομές που υποστηρίζουν την Dior και την Benefit Cosmetics.
Η διανομή θα είναι επίσης ένας κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχία της συλλογής. Αρχικά, τα προϊόντα θα είναι διαθέσιμα μόνο στα καταστήματα Louis Vuitton, όπου η παρουσίαση και το visual merchandising μπορούν να ελέγχονται πλήρως. Ωστόσο, η επέκταση σε εξειδικευμένα καταστήματα ή πολυκαταστήματα θα είναι απαραίτητη για την επίτευξη σημαντικών εσόδων. Για παράδειγμα, η Hermès έχει επεκταθεί σε καταστήματα όπως τα Macy’s και Nordstrom.
Η McGrath υπογραμμίζει τη σημασία των λεπτομερειών στην πολυτελή ομορφιά, λέγοντας: «Πάντα είχα εμμονή με τη λεπτομέρεια: με την τέλεια υφή του προϊόντος, με τις ακριβείς μεθόδους εφαρμογής… με το πώς πρέπει να σε κάνει να νιώθεις το προϊόν. Αυτή η συνεργασία με τη Louis Vuitton είναι μια φυσική εξέλιξη αυτού του πάθους.»
La Beauté Louis Vuitton: Infinite Possibility | LOUIS VUITTON
Η παρουσίαση της συλλογής La Beauté Louis Vuitton σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον οίκο μόδας, καθώς εισέρχεται στον κόσμο της ομορφιάς με μεγάλες φιλοδοξίες. Αφού αναλύσαμε τις πρώτες αντιδράσεις και τα βασικά χαρακτηριστικά της σειράς, είναι ώρα να εξετάσουμε σε βάθος τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτή η κίνηση στην αγορά.
**ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ: ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ**
Η Louis Vuitton δεν είναι απλώς ένα brand μόδας, αλλά ένα σύμβολο πολυτέλειας. Η La Beauté Louis Vuitton φέρνει μαζί της την υπογραφή της Pat McGrath, μιας από τις πιο αναγνωρίσιμες make-up artists παγκοσμίως. Οι 55 αποχρώσεις κραγιόν και τα 10 lip balms, με τιμές που κυμαίνονται από 160 δολάρια έως 250 δολάρια για τις παλέτες σκιών, θέτουν σε δοκιμασία την αγορά καλλυντικών.
**Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ PAT MCGATH**
Η Pat McGrath είναι γνωστή για την ικανότητά της να δημιουργεί προϊόντα που είναι όχι μόνο πολυτελή αλλά και λειτουργικά. Η συνεργασία της με τη Louis Vuitton προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στην αξιοπιστία της συλλογής. Οι προσδοκίες είναι υψηλές, και οι καταναλωτές περιμένουν όχι μόνο ένα όνομα, αλλά και ποιότητα.
**Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ**
Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί με τις αγορές τους. Σύμφωνα με έρευνες, το 63% των καταναλωτών δεν θεωρούν τα προϊόντα των premium brands καλύτερα από εκείνα των μαζικών brands. Αυτό καθιστά την είσοδο της Louis Vuitton στην αγορά καλλυντικών μια επικίνδυνη κίνηση, αν δεν καταφέρει να αποδείξει ότι τα προϊόντα της αξίζουν την τιμή τους.
**Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΑΛΛΑ BRANDS**
Η τιμή των 160 δολαρίων για ένα κραγιόν δεν είναι πρωτόγνωρη σε σχέση με άλλες μάρκες πολυτελείας. Ωστόσο, η Louis Vuitton ξεπερνά τις τιμές των προϊόντων άλλων οίκων όπως η Dior και η Guerlain, γεγονός που μπορεί να αποδειχθεί δύο φορές πιο επικίνδυνο.
**ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΜΟΡΦΙΑΣ**
Η πολυτέλεια δεν είναι μόνο θέμα τιμής, αλλά και αντίληψης. Πολλοί καταναλωτές αναζητούν αξία και ποιότητα σε κάθε προϊόν, και η Louis Vuitton πρέπει να το αποδείξει αυτό. Αν δεν ανταποκριθούν οι προσδοκίες, η συλλογή μπορεί να αποτύχει.
**ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ BRAND**
Η Louis Vuitton μπορεί να κερδίσει ή να χάσει αξιοπιστία ανάλογα με την απόδοση της συλλογής. Αν οι πελάτες νιώσουν ότι πληρώνουν για την επωνυμία και όχι για την ποιότητα, η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα.
**ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ**
Η Louis Vuitton ελπίζει να δημιουργήσει μια νέα αγορά για τα καλλυντικά της. Ίσως η στρατηγική της να είναι να προσεγγίσει τους υπερ-πλούσιους που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα για προϊόντα που συνδυάζουν την πολυτέλεια με την ποιότητα.
**Η ΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ**
Αρχικά, τα προϊόντα της La Beauté Louis Vuitton θα είναι διαθέσιμα μόνο στα καταστήματα Louis Vuitton, όπου η παρουσίαση και η εμπειρία του πελάτη θα είναι ελεγχόμενες. Ωστόσο, η επέκταση σε εξειδικευμένα καταστήματα ή πολυκαταστήματα θα είναι απαραίτητη για τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
**ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ**
Η χρήση ανακυκλωμένων υλικών και η ενσωμάτωση φυσικών συστατικών δείχνουν την προσπάθεια της Louis Vuitton να διαφοροποιηθεί από άλλες μάρκες. Αυτό θα μπορούσε να προσελκύσει καταναλωτές που ενδιαφέρονται για βιώσιμα προϊόντα.
**Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ**
Η εμπειρία του πελάτη είναι καθοριστική. Η Louis Vuitton δεν μπορεί να εστιάσει μόνο στην ποιότητα του προϊόντος, αλλά και στο πώς αισθάνεται ο πελάτης κατά την αγορά του. Οι πολυτελείς μάρκες έχουν την υποχρέωση να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία.
**Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΜΟΡΦΙΑΣ**
Η La Beauté Louis Vuitton θα αντιμετωπίσει σφοδρό ανταγωνισμό από μάρκες που έχουν ήδη καθιερωθεί στην αγορά. Οι καταναλωτές είναι ήδη εξοικειωμένοι με τις επιλογές τους, και η Louis Vuitton θα χρειαστεί να προσφέρει κάτι μοναδικό για να ξεχωρίσει.
**Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ SOCIAL MEDIA ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΟΜΟΡΦΙΑΣ**
Η κοινωνική δικτύωση μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της συλλογής. Η σωστή στρατηγική προώθησης στα social media μπορεί να ενισχύσει την προβολή και την αποδοχή των προϊόντων.
**Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ**
Η Louis Vuitton έχει τη δυνατότητα να συνεργαστεί με άλλους καλλιτέχνες στον τομέα της ομορφιάς, δημιουργώντας περιορισμένες εκδόσεις ή ειδικές συνεργασίες που θα προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών.
**Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ LOUIS VUITTON**
Η Louis Vuitton μπορεί να προσεγγίσει την αγορά με τακτικές που συνδυάζουν την ποιότητα με την αίσθηση της πολυτέλειας. Η στρατηγική αυτή μπορεί να αποφέρει καρπούς αν εφαρμοστεί σωστά.
**Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΟ BRAND**
Η αναγνωρισιμότητα της Louis Vuitton μπορεί να λειτουργήσει ως πλεονέκτημα στην αγορά καλλυντικών. Αν οι πελάτες μπορούν να συνδέσουν την εμπειρία των προϊόντων ομορφιάς με την αίσθηση της πολυτέλειας που προσφέρει ο οίκος, τότε θα είναι πιο πιθανό να επενδύσουν.
**Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΩΛΗΤΕΣ**
Η εκπαίδευση των πωλητών είναι κρίσιμη για την επιτυχία της συλλογής. Οι πωλητές πρέπει να είναι σε θέση να μεταδώσουν την ιστορία και την αξία των προϊόντων στους πελάτες.
**Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ**
Η Louis Vuitton πρέπει να εξετάσει την στρατηγική τιμολόγησης της. Αν και οι υψηλές τιμές προσθέτουν στην αίσθηση της πολυτέλειας, πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές θα αισθάνονται ότι αξίζει να επενδύσουν.
**Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ**
Η La Beauté Louis Vuitton έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει σημαντικά την αγορά της ομορφιάς. Η επιτυχία της θα εξαρτηθεί από την ποιότητα των προϊόντων και την ικανότητα του brand να συνδέσει την πολυτέλεια με την καθημερινότητα των καταναλωτών.
**ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ LOUIS VUITTON ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ**
Είναι καλή στιγμή για ένα κραγιόν να κοστίζει 160 δολάρια; Η Louis Vuitton έτσι νομίζει. Αν η συλλογή La Beauté Louis Vuitton καταφέρει να συνδυάσει την ποιότητα με την εμπειρία του πελάτη, τότε θα μπορούσε να ανοίξει νέους δρόμους στην αγορά της ομορφιάς. Η επιτυχία της δεν θα κριθεί μόνο από τις πωλήσεις, αλλά και από την αντίληψη που θα δημιουργήσει στους καταναλωτές.