Η Polestar 4 έκανε το ντεμπούτο της στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Αυστραλία πέρυσι, ανταγωνιζόμενη το Tesla Model Y στην κατηγορία των μεσαίων ηλεκτρικών SUV. Ωστόσο, για εκείνους που επιθυμούν να αποφύγουν την Tesla, η Polestar προσφέρει μια εναλλακτική που είναι μακριά από τα συνηθισμένα. Η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια πρωτοποριακή προσέγγιση, εγκαταλείποντας εντελώς το πίσω παράθυρο και προτιμώντας μια κάμερα που μεταδίδει ζωντανά πλάνα στον οδηγό.
Αυτή η απρόσμενη απόφαση διαφοροποιεί την Polestar 4 από τους ανταγωνιστές της. Όμως, σίγουρα θα απαιτήσει χρόνο προσαρμογής και δεν θα είναι για όλους.
ΓΙΑΤΙ Η POLestar 4 ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΤΟ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΟ;

Πίστωση: Amanda Yeo / Mashable
Η κάμερα οπισθοπορείας της Polestar 4 είναι συνεργασία με την Gentex, η οποία ανέπτυξε την τεχνολογία. Τοποθετημένη στην οροφή της Polestar 4, η κάμερα 2.5 megapixel βρίσκεται σε μια μικρή προεξοχή, δίπλα στο Σύστημα Υποβοήθησης Οδήγησης (ADAS) του ηλεκτρικού οχήματος.
Αντί να εμφανίζει τα πλάνα της κάμερας στην μεγάλη οθόνη πλοήγησης ή στο ταμπλό, η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας μεταδίδεται απευθείας στον καθρέφτη — ή μάλλον, στην οθόνη οπισθοπορείας. Αυτή η στενή οθόνη έχει σχήμα και τοποθέτηση παρόμοια με αυτή ενός παραδοσιακού καθρέφτη, αντικαθιστώντας εντελώς τον παλαιότερο τεχνολογικά αντίπαλό της.
Φαίνεται να είναι μια περιττή περιπλοκότητα σε μια λειτουργία που ήδη υπάρχει. Παρόλα αυτά, ο διευθυντής προγράμματος της Polestar, Henrik Svensson, δήλωσε στο Mashable ότι αυτή η τεχνολογία προσθέτει περισσότερη λειτουργικότητα και έχει “δοκιμαστεί με επιτυχία”, σημειώνοντας ότι το σύστημα κάμερας οπισθοπορείας της Gentex έχει χρησιμοποιηθεί και σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.
“Υπάρχει επίσης 360° θέα γύρω από το αυτοκίνητο, που βοηθά σε πιο περιορισμένες καταστάσεις, όπως το παρκάρισμα,” είπε ο Svensson. “Η οπισθοφυλακή [των SUV coupe] σήμερα είναι αρκετά περιορισμένη, διότι είναι όλα μόνο μια μικρή οθόνη που μπορείς να κοιτάξεις. Εδώ βλέπουμε ότι πράγματι βελτιώνουμε την κατάσταση με την κάμερα.”

Πίστωση: Amanda Yeo / Mashable
Τα πίσω παράθυρα και οι κάμερες οπισθοπορείας δεν είναι απαραίτητα αμοιβαία αποκλειόμενα χαρακτηριστικά σε ένα αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, η Polestar αποφάσισε να αφαιρέσει το πίσω παράθυρο της Polestar 4 και να βασιστεί εξ ολοκλήρου στο σύστημα κάμερας οπισθοπορείας, δίνοντας προτεραιότητα στον αισθητικό σχεδιασμό και την εμπειρία των επιβατών.
“Ο λόγος για τον οποίο επιλέξαμε αυτό το μονοπάτι χωρίς το πίσω παράθυρο είναι ότι θέλουμε, πρώτον, να βελτιστοποιήσουμε το εσωτερικό, δεύτερον, να έχουμε έναν πραγματικά όμορφο σχεδιασμό του αυτοκινήτου — ο σχεδιασμός ήταν πολύ σημαντικός για εμάς — και τρίτον, βλέπουμε ότι μπορούμε να το διαχειριστούμε με τις τεχνικές λύσεις που έχουμε στην αγορά σήμερα,” είπε ο Svensson.
Για να παραφράσουμε τον Jeff Goldblum στο Jurassic Park, το γεγονός ότι κάτι μπορεί να γίνει δεν είναι απαραίτητα λόγος για να γίνει. Παρ’ όλα αυτά, η Polestar είναι πεπεισμένη ότι η κάμερα οπισθοπορείας της είναι αρκετά αξιόπιστη ώστε να καθιστά τα πίσω παράθυρα προαιρετικά.
Η POLestar 4 ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΟ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΩΡΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Πίστωση: Amanda Yeo / Mashable
Η φυσική αντίδραση πολλών οδηγών απέναντι στην εικονική κάμερα οπισθοπορείας της Polestar 4 πιθανώς να είναι τουλάχιστον μια δόση ανησυχίας. Αφού όλα, οι καθρέφτες οπισθοπορείας και η κίνηση του σώματος έχουν εξυπηρετήσει τους οδηγούς για δεκαετίες. Ακόμη και αν οι κάμερες παρκαρίσματος είναι πλέον κοινές, η απουσία ορατότητας από το πίσω παράθυρο καθιστά ανενεργό ένα χαρακτηριστικό ασφάλειας που είναι ενστικτώδες για την πλειοψηφία των οδηγών.
Η Polestar 4 διαθέτει ένα όμορφο σχέδιο, με ευρύχωρες θέσεις που μοιάζουν με πτήση πρώτης θέσης. Έχοντας περάσει μερικές ώρες πίσω από το τιμόνι αυτού του ηλεκτρικού οχήματος, βρήκα ότι ήταν μια ευχάριστη, αρκετά πολυτελής εμπειρία τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος.
Ωστόσο, οι ελάχιστες βελτιώσεις και η επιπλέον λειτουργικότητα δεν φαίνονται απαραίτητα αξίας, σε σχέση με την απώλεια του πίσω παραθύρου της Polestar 4. Ενώ οι πίσω θέσεις μπορούν να ρυθμιστούν λίγο, η μέγιστη κλίση είναι τόσο ήπια που οι επιβάτες πιθανώς δεν θα παρατηρήσουν καμία διαφορά. Όταν κοιτάς δύο καθίσματα δίπλα-δίπλα, είναι δύσκολο να καταλάβεις ποιο έχει κλίση και ποιο είναι όρθιο.

Πίστωση: Amanda Yeo / Mashable
Εν τω μεταξύ, ήταν απογοητευτικό να στρέφω συνεχώς το κεφάλι μου για να επιβεβαιώσω τι έβλεπα στην οθόνη οπισθοπορείας, μόνο για να συναντήσω την σκοτεινή έκταση του άνετου εσωτερικού της Polestar 4. Αν και δεν ήταν κλειστοφοβικό, ένιωθα ανασφάλεια να εξαρτώμαι αποκλειστικά από τη μικρή οθόνη οπισθοπορείας, ακόμα και ως επιβάτης.
Η οθόνη οπισθοπορείας της Polestar 4 μπορεί να αλλάξει χειροκίνητα ώστε να λειτουργεί ως παραδοσιακός καθρέφτης, αλλά η απουσία πίσω παραθύρου σημαίνει ότι δεν μπορείς να δεις ταυτόχρονα την οπισθοφυλακή και τα πίσω καθίσματα. Για γονείς, αυτό θα σημαίνει επιλογή μεταξύ του να προσέχουν το δρόμο ή τα παιδιά τους. Στην πραγματικότητα, αυτοί με μικρά παιδιά μπορεί να σκεφτούν πολύ πριν επενδύσουν σε ένα αυτοκίνητο που φαίνεται τόσο πολυτελές όπως η Polestar 4.
Η Polestar γνωρίζει ότι το σύστημα οπισθοπορείας της είναι μια σημαντική αλλαγή και εργάζεται σκληρά για να διασφαλίσει τους οδηγούς για την ικανότητά του. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το σύστημα κάμερας αξίζει λόγω πλεονεκτημάτων, όπως η προαναφερθείσα 360° θέα και το πεδίο θέασης 121°. Ωστόσο, η απώλεια του πίσω παραθύρου θέτει το ερώτημα αν η Polestar 4 θα μπορούσε να το διατηρήσει και απλά να προσθέσει την κάμερα στην οροφή.
ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΟΠΙΣΘΟΠΟΡΕΙΑΣ VS ΚΑΜΕΡΑ ΟΠΙΣΘΟΠΟΡΕΙΑΣ

Πίστωση: Amanda Yeo / Mashable
Επιπλέον, η κάμερα οπισθοπορείας της Polestar 4 φαίνεται τόσο οικεία όσο και παράξενη. Αν και η οθόνη μοιάζει και σε ορισμένες περιπτώσεις λειτουργεί όπως ένας καθρέφτης, η εικόνα αρχικά φαίνεται κάπως επίπεδη και στερείται βάθους που θα βοηθούσε τους οδηγούς να κρίνουν καλύτερα τη θέση τους σε σχέση με άλλα αντικείμενα. Αυτό επιδεινώνεται από το γεγονός ότι, σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς καθρέφτες, η ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας της Polestar 4 δεν επιτρέπει να δεις τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων για να εκτιμήσεις την απόσταση.
Ένας πιθανός παράγοντας είναι το φαινόμενο του πλαστικού, μια γνωστή κατάσταση όπου οι εικόνες που βλέπονται στους καθρέφτες φαίνονται να έχουν μεγαλύτερο βάθος. Δεδομένου ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν καθρέφτες για δεκαετίες και έχουν συνηθίσει στο βάθος που παρέχουν, δεν θα ήταν απρόσμενο αν κάποιοι ένιωθαν αρχικά ανασφάλεια με την σχετικά πιο επίπεδη εικόνα μιας οθόνης. Επίσης, φαίνεται θεωρητικά πιθανό ότι η οθόνη μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία των οδηγών σχετικά με την ψυχολογική απόσταση, ειδικά όσον αφορά τα χωροταξικά και εμπειρικά ζητήματα (δηλαδή, την εκτίμηση φυσικής τοποθεσίας και προσωπικής εγγύτητας σε γεγονότα).
Βλέποντας την οθόνη οπισθοπορείας της Polestar 4, η οθόνη απλά δεν καταχωρίστηκε στον εγκέφαλό μου με τον ίδιο τρόπο που θα έκανε ένας καθρέφτης. Ενώ τα μάτια μου έβλεπαν την επιφάνεια της εικόνας καθαρά, ήταν σαν ο εγκέφαλός μου να αρνιόταν να κατανοήσει πλήρως τι σήμαινε. Οι οδηγοί με τους οποίους μίλησα είχαν παρόμοια προβλήματα, αν και έγιναν πιο συνηθισμένοι μετά από περισσότερη ώρα πίσω από το τιμόνι. Είναι επίσης ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ενώ μια ελαφριά κίνηση του κεφαλιού μπορεί να προσαρμόσει την θέα σε έναν καθρέφτη, τέτοιες κινήσεις δεν επηρεάζουν τίποτα αν κοιτάς μια οθόνη.
Αυτά τα ζητήματα δεν είναι απαραίτητα ανυπέρβλητα, αλλά όπως κάθε αλλαγή σε μια καλά καθιερωμένη κανονικότητα, θα απαιτήσει χρόνο προσαρμογής. Το ερώτημα είναι αν οι οδηγοί είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν αυτό το χρόνο.

Πίστωση: Amanda Yeo / Mashable
Ο Svensson παραδέχτηκε ότι οι γνώμες για τα νέα χαρακτηριστικά θα είναι πάντα ποικιλόμορφες, αλλά ισχυρίστηκε ότι η Polestar δεν έχει λάβει σημαντικές παρατηρήσεις από πελάτες σχετικά με την κάμερα οπισθοπορείας. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει σε αυτό το σχεδιαστικό μονοπάτι σε μελλοντικά μοντέλα, υποστηρίζοντας ότι οι πελάτες έχουν αποδεχθεί την απουσία του πίσω παραθύρου της Polestar 4.
“Κατά τη διάρκεια της φάσης ανάπτυξης, κάναμε πολλές δοκιμές αυτής της τεχνικής, φυσικά, για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα λανσάραμε τίποτα που δεν πιστεύαμε ότι οι πελάτες θα εκτιμούσαν,” είπε ο Svensson.
Ο μέσος οδηγός μπορεί να χρειαστεί ακόμη περισσότερη πειθώ, απρόθυμος να πειραματιστεί τόσο δραστικά με τα τυπικά χαρακτηριστικά ασφάλειας ή να επενδύσει χιλιάδες σε ένα ηλεκτρικό όχημα που αρχικά φαίνεται ανασφαλές. Παρ’ όλα αυτά, αυτές οι ανησυχίες μπορεί να μην είναι καθοριστικές για άλλους. Οι πρώτοι χρήστες και οι τεχνολογικοί λάτρεις πιθανώς θα βρουν την ψηφιακή κάμερα οπισθοπορείας της Polestar 4 συναρπαστική, και είναι σίγουρα ένα ενδιαφέρον θέμα συζήτησης. Ενώ υπάρχουν μερικοί κριτές στο subreddit της Polestar, η γενική συναίνεση φαίνεται να είναι ότι απλώς χρειάζεται προσαρμογή.
Ανεξαρτήτως της (οπισθο)θέας σας, είναι τουλάχιστον συναρπαστικό να γνωρίζετε ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να καινοτομούν, ακόμη και αν δεν υπήρχε απαραίτητα κάτι που να χρειαζόταν διόρθωση εδώ. Η κάμερα οπισθοπορείας της Polestar 4 είναι ένα μεγάλο βήμα στην συνεχιζόμενη πορεία προς πιο τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, και φαίνεται ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει καμία διάθεση να επιστρέψει πίσω.
Δήλωση: Η Mashable ταξίδεψε στο Byron Bay ως προσκεκλημένος της Polestar.
Θέματα
Ηλεκτρικά Οχήματα
Αυτοκίνητα
Μετά την επίσημη παρουσίαση του Polestar 4 στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Αυστραλία, η ανταγωνιστική του θέση στην αγορά των μεσαίων ηλεκτρικών SUV έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον. Η απουσία πίσω παραθύρου είναι μια τολμηρή απόφαση που έχει προκαλέσει συζητήσεις σχετικά με την αποδοτικότητα και την αισθητική του οχήματος. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναλύσουμε τις επιδόσεις του, τις αντιδράσεις των καταναλωτών και την προοπτική του στο μέλλον.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΑΙΚΤΩΝ
Ο Polestar 4 προσφέρει μια εντυπωσιακή εμπειρία οδήγησης με κινητήρα που αποδίδει ισχύ 300 ίππων, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα. Αυτές οι επιδόσεις τον καθιστούν αντάξιο του Tesla Model Y, προσφέροντας μια ελκυστική εναλλακτική επιλογή για τους καταναλωτές που επιθυμούν κάτι διαφορετικό.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ
Οι πρώτες αντιδράσεις από τους καταναλωτές είναι ποικίλες. Πολλοί εκφράζουν επιφυλάξεις για την απουσία πίσω παραθύρου, θεωρώντας την αλλαγή αυτή ως μια περιττή καινοτομία. Ωστόσο, οι υποστηρικτές της σχεδίασης υποστηρίζουν ότι προσφέρει πιο ευρύχωρη αίσθηση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Η Polestar φαίνεται να έχει στρατηγική προοπτική για το μέλλον. Με την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, όπως η κάμερα πίσω θέασης, η εταιρεία σχεδιάζει να επαναστατήσει την εμπειρία οδήγησης. Η καινοτομία αυτή μπορεί να είναι το κλειδί για την προσέλκυση νέων πελατών που αναζητούν κάτι διαφορετικό στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
ΓΙΑΤΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΟΥ;
Η απόφαση να αφαιρεθεί το πίσω παράθυρο είχε ως στόχο να προωθήσει την αισθητική και την εσωτερική διαρρύθμιση. Ο Henrik Svensson, υπεύθυνος διαχείρισης προγραμμάτων, τόνισε ότι η σχεδίαση και η τεχνολογία ενορχηστρώθηκαν ώστε να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία.
Η ΚΑΜΕΡΑ ΠΙΣΩ ΘΕΑΣΗΣ
Η κάμερα πίσω θέασης, αναπτυγμένη σε συνεργασία με την Gentex, τοποθετείται στην οροφή του αυτοκινήτου και παρέχει πεντακάθαρη εικόνα στην οθόνη πίσω από τον καθρέπτη. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν καλύτερη ορατότητα και να αποφεύγουν τυχόν εμπόδια.
Η ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ
Η εμπειρία οδήγησης με την κάμερα πίσω θέασης είναι διαφορετική. Οι οδηγοί χρειάζεται να προσαρμοστούν στην νέα οπτική γωνία, κάτι που μπορεί να προκαλέσει κάποια αρχική αμηχανία. Όμως, η τεχνολογία έχει δοκιμαστεί και φαίνεται ότι προσφέρει πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς καθρέπτες.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Αναμφισβήτητα, η τεχνολογία προσφέρει μια ευρύτερη γωνία θέασης, με 121 μοίρες, κάτι που είναι πιο χρήσιμο σε περιορισμένα περιβάλλοντα. Ωστόσο, η απουσία πίσω παραθύρου μπορεί να είναι απογοητευτική για κάποιους οδηγούς που προτιμούν την παραδοσιακή αίσθηση ενός πίσω καθρέπτη.
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Οι οδηγοί που έχουν δοκιμάσει το Polestar 4 αναφέρουν ότι η προσαρμογή στην κάμερα πίσω θέασης απαιτεί χρόνο. Ωστόσο, πολλοί συμφωνούν ότι η τεχνολογία είναι εντυπωσιακή και μπορεί να γίνει γρήγορα το νέο κανονικό.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Η αλλαγή στην οπτική γωνία μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία των οδηγών. Η αίσθηση του βάθους και της απόστασης είναι σημαντική για την ασφαλή οδήγηση, και οι νέες τεχνολογίες θα πρέπει να εξελιχθούν ώστε να προσφέρουν αυτή την αίσθηση.
ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΟΥ ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ Ή ΜΙΑ ΓΚΙΜΙΚ;
Η συζήτηση γύρω από την καινοτομία του Polestar 4 συνεχίζεται. Είναι η απουσία πίσω παραθύρου μια έξυπνη κίνηση ή απλώς μια γκίνικ; Η απάντηση μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την προσωπική προτίμηση του οδηγού. Όπως και να έχει, η Polestar φαίνεται να έχει προγραμματίσει μια πορεία που θα συνεχίσει να εξερευνά νέες ιδέες και τεχνολογίες.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η Polestar 4 προσφέρει μια νέα προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, με τολμηρές αποφάσεις που προκαλούν συζητήσεις. Η απουσία πίσω παραθύρου μπορεί να είναι μια αλλαγή που χρειάζεται χρόνο για να αποδεχτεί, αλλά το μέλλον της τεχνολογίας φαίνεται λαμπρό. Καθώς οι καταναλωτές αρχίζουν να προσαρμόζονται, η Polestar θα μπορούσε να επαναστατήσει την αγορά, προσφέροντας μια μοναδική και καινοτόμο εμπειρία. Η τελική ερώτηση παραμένει: είναι η απουσία πίσω παραθύρου μια ιδιοφυΐα ή μια γκίνικ; Όπως και να έχει, ένα είναι σίγουρο: η Polestar συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον και τη φαντασία των οδηγών.